Dvodjelni (plivajući) zamajac, kvarovi, simptomi za odredjivanje dijagnoze

Dvodjelni (Plivajući) Zamajac

Dvodjelni (plivajući) zamajac, kvarovi, simptomi za odredjivanje dijagnoze

Sigurno ste čuli za plivajući zamajac ili ga imate u Vašem automobilu, ali ne znate šta je i za šta služi? Na pravom ste mjestu da saznate koja je njegova uloga, kako radi i koje su njegove prednosti u odnosu na obični zamajac. Šta to kvari Vaš plivajući zamajac, kako ga sačuvati i prepoznati oštećenja. Pokušat ćemo Vam što kraće sve to predstaviti

Šta je to Dvodjelni ili plivajući zamajac?

Dvodjelni zamajac je rotirajući mehanički dio sklopa kvačila koji služi da obezbijedi kontinuiranu rotacionu energiju od strane motora. Plivajući zamajac prigušuje sve nasilne promjene rada i obrtnog momenta motora koje mogu izazvati neželjene sile i vibracije, te tako štiti ostale dijelove kvačila i automobila.

Kako radi dvodjelni (plivajući) zamajac?

Za razliku od običnog zamajca koji je napravljen iz jednog dijela, dvodjelni zamajac je napravljen iz dva dijela, jedan dio se pričvršćuje na zadnji dio radilice motora, a drugi se naslanja na lamelu. Ova dva dijela zamajca između sebe su povezani snažnim oprugama koje apsorbuju sve vibracije i udare motora. Dvodjelni zamajac možete zamisliti kao neku vrstu amortizera koji služi da umanji buku, vibracije i krutost motora. Te vibracije najčešće nastaju prilikom paljenja i gašenja motora, naglog ubrzavanja, usporavanja motorom, promjenom brzina itd… dakle dvodjelni zamajac pomoću opruga sve to amortizuje.

Prednosti dvodjelnog zamajca

Ovi zamajci umiruju rad motora tako da je vožnja fina i ugodna, a to također smanjuje trošenje ostalih dijelova kvačila i mjenjača. Ovo je relativno nova inovacija, ali sve veći broj proizvođača automobila ih ugrađuje u svoja auta. Kod dizel motora plivajući zamajac je veoma bitan, dok kod benzin motora nije neophodan, ali bez njega se primeti razlika. Dvodjelni zamajac štiti motor kao i mjenjač od udara i vibracija.

Kvarovi i simptomi dvodjelnog (plivajućeg) zamajca

Opruge su najslabija tačka ovog zamajca i one obično prve stradaju, ako čujete udaranje metala od metal i primjetite vibracije moguće je da Vam je dotrajao zamajac.
Najčešći simptomi su:

  • Zveckanje, lupkanje i vibracije u leru, vibracije se mogu osjetiti na podu automobile
  • Trzanje i udari pri paljenju ili gašenju
  • Trzanje i lupkanje pri kretanju i naglom dodavanju gasa
  • Proklizavanje (kada se lamela istroši osjetimo miris paljevine, ukoliko nema mirisa moguće je da se oštetio zamajac)
Dvodjelni zamajac se ne može popravljati, ukoliko se pokvari morate ga cijelog zamjeniti.

Šta oštećuje plivajući zamajac i kako ga sačuvati?

Dvodjelni zamajac se najčešće oštećuje u sljedećim slučajevima:

  • Naglo kretanje
  • Vožnja na vrlo niskim obrtajima
  • Usporavanje motorom na visokim obrtajima
  • Preticanje pri niskim obrtajima (prebaciti u niži stepen prenosa)
  • Oštro i naglo puštanje kvačila ili presporo
  • Loše gorivo - motor radi nepravilno i uzrokuje vibracije
  • Tuniranje motora (ukoliko motor daje više snage i obrtnog momenta nego što je predviđeno za taj zamajac, on će kraće trajati)

Zamjena plivajućeg zamajca može biti skupa, ali ako pažljivo vozite on Vam može duže trajati.

Obični (jednodjelni) zamajac ili dvodjelni (plivajući) zamajac?

Ovo je važan dio vašeg sistema kvačila, nemojte doći u iskušenje da ga mjenjate sa jednodjelnim zamajcem zbog cijene, jer onda će se vibracije prenositi na ostale dijelove i smanjenje ovog troška moglo bi Vas puno više koštati u budućnosti na popravkama drugih dijelova.

Ukoliko Vam je oštećen dvodjelni zamajac i morate ga zamjeniti, preporučujemo Vam kvalitetne dijelove koje možete naći samo u TRGOMAT-u.


Trgomat Facebook Share

Brendirani autodijelovi u Trgomatu